افزایش ضریب هوشی نوزاد به کمک اسپیرولینا

Smart Baby 6 Ways Babies are Smarter Than You Think Mama Natural

داشتن یک کودک یک ماجراجویی فوق العاده است. زمانیکه یک زن باردار است، اتفاقات زیادی در جریان است و غذاهای مغذی مناسب را باید استفاده کند تا از سلامتی نوزاد اطمینان حاصل شود. کودک شما برای رشد نیاز به مواد غذایی طبیعی دارد. به همین دلیل است که اسپیرولینا و حاملگی ترکیب عالی با هم هستند.

اما با وجود اطلاعات زیادی که قابل دسترس هستند، بعضی اوقات پیدا کردن اولویت غذایی برای زنان حامله سخت است. در این مقاله ما میخواهیم درباره اسپیرولینا و حاملگی صحبت کنیم و چگونه اسپیرولینا می تواند ضریب هوشی فرزند شما را تقویت کند.

اسید چرب خوب. . . . ما تقریباً هر روز راجب آن می شنویم. اما دقیقاً منظور از اسید چرب چی هست؟ و چرا برای بارداری و شیردهی زنان بسیار مهمه؟

اسید چرب موجود در اسپیرولینا

امگا ۳ و امگا ۶ هردو از اسید های چرب مهم هستند که جزء غشای سلولی می­ باشند و پیش نیاز بسیاری از مواد دیگر در بدن شما هستند. مانند مسائلی از جمله تنظیم فشار خون و مشکلات التهابی.

اسید لینولئیک از خانواده اسید چرب و امگا۶ است و به طور شایع در روغن سبزیجات مثل روغن ذرت، روغن آفتابگردان، روغن نخل، روغن کلزا و روغن سویا وجود دارد. حتی روغن گل پامچال نیز از خانواده امگا ۶ است.

اسید آلفالینولیک از خانواده امگا۳ است و عمدتاً در برگ سبز سبزیجات و در بعضی از روغن سبزیجات (سویا، کتان) وجود دارد، اگرچه اعضای زنجیره ای دیگری از امگا۳ عمدتاً در ماهی و روغن ماهی یافت می شود. در بدن یک فرد سالم، اسید آلفالینولیک (ALA) به اسید ایکوزاپنتائوئیک (EPA) تبدیل می شود، و سپس به اسید داکوزاگزنئوئیک (DHA).

تاثیر اسپیرولینا بر شیر مادر

 

dhaشیر مادر حاوی اسید Docosahexaenoic است. مقدار آن در شیر مادر حدود 0.34% می باشد. درطول حاملگی، رشد نوزاد وابسته به اسید نام برده که مادر مصرف می کند، است. از آنجا که این اسید برای رشد بچه بسیار نیاز است. متاسفانه، اکثریت زنان حامله در کشور عزیزمان ایران، مقدار توصیه شده در رژیم غذایی خود را دریافت نمی کنند.

چرا زنان حامله که به شدت به DHA نیاز دارند، این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نمی کنند؟ دو دلیل اصلی این موضوع عبارتند از:

  1. در طول الزامات روزانه DHA از ۲۲۰ میلی گرم و در جاهایی بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم افزایش میابد (بستگی به متخصصی که مشورت میکنید، دارد)
  2. افزودن DHA در رژیم غذایی خود کار ساده ای نیست مخصوصاً وقتی شما باردار هستید. مقدار قابل توجهی DHA در گوشت حیوانات ارگانیک، ماهی چرب و اسپیرولینا وجود دارد.

کبد توده غلیظ را نگه نمیدارد. به ما گفته شده است که به دلیل نگرانی در مورد سموم، مصرف ماهی را محدود کنیم. تحقیقات اخیر روی ۱۱۲ زن باردار یا شیرده نشان داد که کمتر از ۲٪ در دستورالعمل های فعلی FDA برای مصرف روزانه DHA رعایت می شود.

من فکر میکنم که این یک مسئله هشدار دهنده است، مخصوصاً وقتیکه شما میدانید که چقدر اسیدچرب و DHA  برای کودک شما لازم است! پس اسپیرولینا و بارداری ترکیبات خوبی برای بالابردن سطح DHA شما هستند. تحقیقات اخیر نشان می دهد سطح کافی DHA باعث بالارفتن عملکرد شناختی کودک شما میشود و خطر ابتلا به سرطان و خطر افسردگی بعداز زایمان را کاهش میدهد. موارد زیر را در نظر بگیرید

برخی تحقیقات بدست آمده در مورد جلسک اسپیرولینا:

smart baby

  • تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۰۳ در روزنامه Pediatrics نشان میدهد، کودکانی که مادر آنها در هنگام بارداری از مکمل هایDHA استفاده کرده اند در آزمون های هوش نمرات بالاتری نسبت به کودکانی که مادران آنها DHA مصرف نکرده اند، بدست آوردند.
  • تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۰۴ بر روی رشد کودکان نشان میدهد که کودکانی که مادر آنها در هنگام زایمان درصد زیادی از DHA در خون خود داشتند، در طول سال دوم عمر خود، ((بازه زمانی توجه)) بیشتری داشته اند. در ۶ ماه اول زندگی این نوزادان، ۲ماه جلوتر از نوزادانی بودند که مادر آنها سطح کافی از DHA نداشتند.
  • مطالعات پژوهش دیگری نشان می دهد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند دارای ضریب هوشی ۶ تا ۱۰ امتیاز بالاتر هستند. متخصصین پزشکی و تغذیه این تفاوت را به علت دریافت DHA در هنگام پرستاری از نوزادان نسبت می دهند.
  • در آزمایشاتی بر روی زنانی که مکمل DHA در ۳ماهه سوم دریافت کردند، متوسط طول بارداری آنها ۶ روز افزایش یافت.

در تحقیقاتی، سطح پایین DHA را در شیر مادر و در گلبول های قرمز زن مبتلا به افسردگی پس از زایمان پیدا کرده بودند. بعضی از دانشمندان بر این باورند که افزایش سطح DHA مادر میتواند خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد.

 

تحقیق شرکت Martik Biosciences بر روی تاثیر جلبک اسپیرولینا و سلامت نوزادان و مادران در دوران بارداری

شرکت Martik Biosciences چند سال پیش اعلام کرد که یک مطالعه در نشست سالانه انجمن های دانشگاهی Pediurtic در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا نشان داده است که کودکان ۵ ساله که مادر آنها در ۴ ماه اول شیردهی ۲۰۰ میلی گرم DHA دریافت کردند، در آزمون بهتر از کسانی بودند که مادران آنها پلاسبو (دارویی بی اثر فقط جهت تلقین به بیمار) دریافت کرده اند. DHA ضروری ترین اسید چرب طبیعی در حال حاضر است که در شیر مادر یک کلید مغز و سیستم دیداری نوزادان در حال رشد هستند. شیر زنان ایرانی دارای کمترین حد از DHA در کل دنیا است و این به خاطر استفاده کم از آن در رژیم غذایی خود است.

استفاده از مکمل های DHA در طول شیردهی نیز باعث افزایش سطح آن میشود. مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه Baylor در هوستون، بر روی ۱۷۴ مادر که از مکمل یا پلاسبو مصرف کرده بودند، کودکانی که از شیر مادر تغذیه کردند برای چندین عمل دیداری و روانی ۴، ۸، ۱۲، ۱۸، ۳۰ و ۶۰ ماهگی مورد بررسی قرار گرفتند. گزارش محققان این بود که در ۶۰ ماهگی یا ۵ سالگی کودکانی که مادر آنها در ۴ ماه اول شیردهی DHA دریافت کرده بودند، با استفاده از زیر مجموعه تمرکز پایدار و عملکرد بین المللی یک ویژگی قابل توجه داشتند. در سال های قبل در یک تحقیق یکسان گزارش شده بود (اپریل۲۰۰۱) کودکانی که مادر آنها از مکمل ها استفاده میکردند، پیشرفت روانشناختی پیشرفته ای در ۳۰ ماهگی نشان داد.

اسپیرولینا و بارداری

پس اگر شما باردار یا شیرده هستید، منتظر نمانید! رژیم غذایی خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که به قدر کافی غذاهایی که حاوی DHA هستند بخورید. یا می توانید اسپیرولینا مصرف کنید. آیا می دانستید که اسپیرولینا حاوی مقادیر زیادی از DHA هست؟ چیزی در حدود 14.5گرم در هر کیلو از این جلبک. پس مصرف اسپیرولینا را شروع کنید. اما حتما بهترین کیفیت ممکن را مصرف کنید! اگر شما تازه با اسپیرولینا آشنا شده اید یا درباره منبع مصرف یا اثرات جانبی آن نگران هستید این پست را بررسی کنید. اگر شما اسپیرولینا تازه و سالم میخواهید، حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

spirulina FRESH

اگر شما پرستار هستید، من توصیه میکنم که این مقاله را برای بهتر دانستن مزیت اسپیرولینا در طول پرستاری خود مطالعه کنید. من مطمئن هستم بعد از خواندن این مقاله از مزیت اسپیرولینا برای سلامتی، شما اسپیرولینا را انتخاب میکنید حتی اگر پرستار نباشید!

آیا شما بادار یا شیرده هستید و اسپیرولینا را در رژیم غذایی خود قرار میدهید؟آیا اصلاً فکر کرده اید که اسپیرولینا و بارداری با هم چه کارهای خارق العاده ای انجام میدهند؟

1: واحد سنجش بازه زمانی توجه، زمان (ثانیه یا دقیقه) است و اینگونه تعریف می‌شود: چه مدت می‌توانید ذهن خود را بر روی یک فعالیت مشخص متمرکز کنید و حواستان به موضوع دیگری پرت نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *